پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4007
-
الف
+

کارگردانی علاقه اول من در حوزه تصویر است

شاهد احمدلو بازیگر سریال «گشت ویژه» درباره حضور خود در این سریال با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

شاهد احمدلو بازیگر سریال «گشت ویژه» درباره حضور خود در این سریال با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

مجموعه تلویزیونی «گشت ویژه» از جمله آثار پلیسی است که در زمان پخش خودش در سال 1395 به دلیل قصه پرکشش معمایی و تعلیق‌های دراماتیکی که ایجاد کرده است، توانست مورد اقبال مخاطبان قرار بگیرد، همچنین از طرفی حضور بازیگرانی مانند "امیر کاظمی"، " محمود پاک‌نیت"، "حمید گودرزی"، "پدرام شریفی،" و "شاهد احمدلو،" به عنوان گروه اصلی بازیگران و نیروهای گشت ویژه و همچنین ارتباط صمیمی که بین این گروه پلیسی وجود دارد، قصه‌ی معمایی را به داستان درامی اجتماعی تبدیل کرده و توانسته از چارچوب اصلی پلیس خارج شود و مردم را دخیل پرونده‌های خودش کند.

"شاهد احمدلو" بازیگر و کارگردان تلویزیونی است، که با نگاهی به کارنامه کاری او متوجه علاقه‌اش به ژانر پلیسی خواهیم شد. این بازیگر یک بار در سریال «رهایی» به کارگردانی "مسعود تکاور" در نقش سارق و گروه آدم‌ربایان بازی کرده و در سریال «گشت ویژه» با نقشی متفاوت‌تر حاضر شده است.

همزمان با بازپخش سریال «گشت ویژه» از شبکه آی‌فیلم، بهانه‌ای پیدا شد تا با "شاهد احمدلو" بازیگر و کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی گپ و گفتی داشته باشیم.


آقای احمدلو، به عنوان اولین سوال برای مخاطبان وب سایت آی‌فیلم از حضور خود در این سریال و نقش ستوان "شاهد منصوری" بگویید؟
«گشت ویژه» هم مانند دیگر سریال‌های تلویزیونی بود و برای من به عنوان بازیگر اولین قدم در انتخاب فیلمنامه، کارگردان و تهیه کننده کار بود، مجموعه معیارهایی که باعث می‌شود یک بازیگر نقشی که به او محول کردند را ایفا کند، البته در سریال «گشت ویژه» حضور بازیگرانی مانند "حمید گودرزی" که از دوستان قدیمی و صمیمی من هست هم خالی از لطف نبود، چراکه هم "حمید گودرزی" و هم "پدرام شریفی" از دوستانم هستند و این کنار هم بودن تجربه خوبی را رقم می‌زد.

اگر نگاهی به گروه کارگردانی و تهیه کنندگی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که تیم تولید از بدنه سینما هستند. این مولفه را هم می‌شود جزو موفقیت این سریال و بازی‌ها دانست؟

بله! "مهدی رحمانی" به عنوان کارگردان و "سعید سعدی" در جایگاه تهیه کننده همه سابقه سینمایی دارند و شما برای اینکه بخواهید در کنار آن‌ها حضور داشته باشید باید از تمام توان خود استفاده کنید، تا خروجی کار مثبت و خوب دربیاید.
هر سه مأمور اصلی در سریال «گشت ویژه» و حتی آقای "پاکنیت" و آقای "کاظمی" همه لحن و برخوردی صمیمی داشتند، رفتاری که شاید ما از نیروی انتظامی یا بهتر بگویم در سریال‌های پلیسی کمتر دیده باشیم و نیروهای پلیس را افرادی خشک و خشن تلقی کنیم. این نوع برخورد و بازی تصمیم خود گروه بازیگری بود یا کارگردان؟!
ما باید پلیسی را بازی می‌کردیم که به مردم نزدیک‌تر باشد و این هدفی بود که در تعامل با کارگردان قبل از روزهای فیلمبرداری به آن رسیدیم، تا بتوانیم در خلال داستانی معمایی با مخاطب خود ارتباط بیشتری برقرار کنیم. که خوشبختانه این ارتباط برقرار شد و این روزها با بازپخش آن از شبکه آی‌فیلم شاهد این هستیم که محبوبیت خوبی را بین مردم کسب کرده است و همین دیده شدن دوباره می‌تواند انگیزه کار بعدی باشد.
 

درواقع شما بازی گروه بازیگری و کارگردانی را مولفه دیده شدن مجموعه تلویزیونی «گشت ویژه» می‌دانید؟

دیدن این سریال همچنان بعد از چند سال از شبکه آی‌فیلم مورد اقبال مخاطبان قرار گرفته است. شاید یک سریال در زمان خودش دیده نشود و یا کم دیده شود، اما با بازپخش آن از شبکه آی‌فیلم دوستان و هواداران من نگاه مثبتی به تکرار سریال «گشت ویژه» داشتند و این نشان می‌دهد که تمام زحمات و تلاش گروه کارگردانی و تهیه کنندگی دیده شده و گشت ویژه متفاوت تر از دیگر مجموعه های پلیسی است.


آقای "احمدلو" شما در دو نقش متفاوت هم دزد و هم پلیس به ایفای نقش پرداخته‌اید، دو سریالی که هر دو در ژانر پلیسی بود اما با سناریویی متفاوت.
بله! درست است. من هم تجربه بازی در نقش دزد در سریال «رهایی» را داشتم و نقش متضاد آن در سریال «گشت ویژه»، دو مجموعه تلویزیونی که در زمان خودش دیده شد و این دیده شدن مفهموم علاقه ببینده به ژانر پلیسی است. چراکه ژانر پلیسی یا به اصطلاح فیلم‌ها و سریال‌های پلیسی هنوز ظرفیت و پتانسیل بسیاری برای ساخت دارند، آثاری که کمتر از آن استفاده شده است و مردم هم آن را دوست دارند.
من هم به عنوان بازیگر و کارگردان دوست دارم سهمی در تولیدات سریال و فیلم‌های پلیسی داشته باشم. خوشبختانه ناجا و نیروی انتظامی هم امکانات خوبی را در اختیار گروه تولید می‌گذارند و ساخت این دست از مجموعه‌ها می‌تواند ادای دینی به تمام زحمات و شهدای ناجا باشد، کسانی که دربرابر نظم و وامنیت کشور از سلامتی و خانواده خود گذر می‌کنند.

ما همیشه سریال‌های پلیسی را در زمانی خاص مانند هفته نیروی انتظامی یا مناسبتی این‌چنینی شاهد هستیم، می‌شود گفت تولید در ژانر پلیسی مستلزم سفارش ارگان نظامی کشور است؟
بالاخره هر فیلم و سریالی برای یک مجموعه تولید می‌شود. مجموعه‌ای که امکانات را فراهم می‌کند و حمایت‌هایی انجام می‌گیرد. واقعیت این است که با ساخت سریال پلیسی، ارتباط خوبی بین جامعه و پلیس شکل می‌گیرد و موضوعات مختلفی در سبک ملی ارائه می‌شود که باید زیر نظر نیروی انتظامی پیش رود و نباید دور از واقعیت باشد.
کار زمانی سفارشی می‌شود که صفر تا صد آن همه در مدح و تمجید از یک ارگان یا سازمان باشد، البته که هر نهاد و دستگاهی برای معرفی و ارائه تلاش‌های خودش نگاهی فرهنگی هنری دارد و نیروی انتظامی هم از این دست تولیدات مستثنی نیست.

شما هم کارگردانی را تجربه کردید و هم بازیگر و حضور شما در سریال‌های ژانر پلیسی خیلی خوب احساس می‌شود و گویا این از علاقه شما به این ژانر است، خود شما برای حضور در سریال‌های پلیسی به کدام بخش بیشتر راغب هستید؟
اگر بنا باشد برای نیروی انتظامی کار کنم، به حتم در قامت کارگردان قرار می‌گیرم، چراکه بازیگری را تجربه کردم. درواقع من عاشق فیلم، سینما و تلویزیون هستم و دوست دارم که با مخاطب خودم ارتباط برقرار کنم.
 

آقای "احمدلو" از بازپخش سریال «گشت ویژه» در شبکه آی‌فیلم فارسی بگویید و می‌توان گفت فصل دوم این سریال ساخته می‌شود، یا خیر؟!
سابق بر این ما اصطلاحی به عنوان "اکران دو" در سینماهای کشور داشتیم، فیلم‌هایی بود که در دو نوبت مختلف اکران می‌شد و گاها در اکران دو مخاطب بیشتری داشت. شبکه آی‌فیلم هم در بستر بین المللی بودنش مانند اکران دو سینماست و سریال‌هایی وجود دارد که در نوبت دوم پخشش از شبکه آی‌فیلم بیشتر دیده می‌شود، برای همین هم این کار شبکه شما قابل ستایش است و می‌توان گفت موفق عمل کرده است.
این موفقیت شبکه آی‌فیلم و دیدن شدن دوباره سریال «گشت ویژه» را از بازخورد هوادارن و مخاطبان در فضای مجازی گرفته‌ام. حتی در جایی خواستار ساخت سری دوم این سریال هستند اما باید گفت یکی از نقاط ضعف دستگاه‌های مختلف مانند ناجا عدم ورود به تولید مجدد است و اقدامی به دیده شدن کارهایی که مورد اقبال مخاطبان قرار گرفته است، نمی‌کنند، همچنین کنار هم قرار گرفتن همین عوامل کارگردانی، بازیگری و ... هم به این خلاء دامن می‌زند.

ادامه دارد...

(مصاحبه کننده: محدثه نعمتی برای وب‌سایت آی‌فیلم)

نظر شما
ارسال نظر